Semináře:
Platové předpisy 2025 - změna termínu vysílání |
|
prosinec |
|
|
Cestovní náhrady v souvislostech - školství |
|
leden |
|
|
Platové předpisy2025 v legislativním procesu:
Aktuálně: Novela nařízení vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech
- 10. 11. bylo zveřejněno vypořádání připomínek
- 11. 11. se vláda novelou nezabývala a termín projednání v současné době není stanoven
Z nejdůležitějších připomínek uvádíme:
- MF: Zásadně nesouhlasíme se zrušením limitu 6 let při zápočtu tzv. náhradní doby spočívající v péči o dítě při posuzování započitatelné praxe zaměstnance, a to z důvodu nejasného rozpočtového dopadu
- MŠMT: Pokud by mělo dojít k přepočtu praxe u všech zaměstnanců i zpětně do minulosti, znamenalo by to značné administrativní zatížení v podobě kontroly praxe u všech zaměstnanců,... a zároveň by to způsobilo i nárůst finančních prostředků na platy
- ČMKOS požaduje, aby všechny platové tarify v rámci všech jednotlivých tabulek č. 1 až č. 3 byly navýšeny minimálně o paušální částku 2.200 Kč, a to s účinností od 1. ledna 2025.
Výše uvedené připomínky zůstaly ve vypořádání v rovině rozporu, nebyly MPSV akceptovány.
Personální kancelář Platy 2025
Současná verze: 7.4.0, verze pro rok 2025 bude ke stažení po zveřejnění novely NV 341/2017 Sb. ve Sbírce zákonů - předpoklad 30. 12. 2024.
- aktualizace Katalogu prací k 1. 1. 2024
- kompletní revize šablon ve vztahu k transpoziční novele zákoníku práce
O programu:
Program zpracovává podklady pro mzdové účetnictví a vedení příspěvkových organizací (není programem pro zpracování mezd, ale jeho doplňkem v oblasti vstupů). Program umožňuje hromadnou správu personálních dat v organizaci. Poskytuje informace o potřebě nominálních mezd při tvorbě rozpočtů a ekonomických rozvah. Velmi snadno lze spočítat finanční částky potřebné na jednotlivé složky mzdy - osobní příplatky, zvláštní příplatky, příplatky za vedení, tarify, dále pak přepočtené počty zaměstnanců apod. Program tiskne pracovní smlouvy dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr a mnoho dalších dokumentů ze vzorových šablon. Zabudované kontrolní systémy řídí zařazení zaměstnance do platového stupně – program hlídá odpočty let, krácení podle typu praxe, doby mateřských dovolených atd. Program je pravidelně aktualizován. Legislativní změny jsou řešeny hromadnými převody a tisky. Průvodce programem (PowerPoint) si můžete stáhnout zde.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Evidence pracovní doby a nejen to! + kompletní výstupy pro mzdovou účtárnu!
Současná verze: 3.4.14. (vystaveno 28.6.)
- úprava automatu v zadávání nemocenské, kódy 2122, 2123
- 2122 - dočasná pracovní neschopnost s výplatou náhrady mzdy/platu
- 2123 - dočasná pracovní neschopnost s výplatou nemocenské
- opravy v zobrazení sestav
- úprava zadávání přesčasů
Řešení evidence pracovní doby a stanovení harmonogramu směn s kompletními výstupy pro mzdovou účtárnu. Způsob, jak se jednoduše a prozatím i velmi levně vyrovnat se složitou situací a povinnostmi zaměstnavatele ve vztahu k pracovní době.
Pravidelným používáním programu zaměstnavatel plní zákonnou povinnost vedení evidence pracovní doby svých zaměstn
anců. Podrobnosti k programu naleznete zde
Pokladna
Současná verze: 3.4.0. (2024)
- další vnitřní změny v souvislosti se zabezpečením systémových a databázových souborů.
- podrobné informace naleznete pod tlačítkem Aktualizace - Faq v levé lišt
Jednoduché ale účinné vedení pokladny.
Tisky výdajových a příjmových pokladních dokladů nebo pokladní knihy.
Snadné vyhledávání účetních dokladů.
Více o pokladně zde
Kancelář GDPR
O programu:
Program je určen k administraci zákona č. 101/2000 Sb. , o ochraně osobních údajů a implementaci nařízení Evropského Parlamentu a Rady (EU) 2016/679.
Je určen primárně pro školy a školská zařízení, u kterých předdefinovává účely zpracování s právními tituly pro zpracování, které se ve školství nejčastěji vyskytují, ať už se jedná o výkon právních povinností, smluvního plnění nebo zpracování na základě souhlasu. Veřejnoprávní předpisy ve školství (školský zákon, zákon o pedagogických pracovnících, a dále zákony o daních z příjmů, účetnictví, sociálním zabezpečení zdravotním pojištění atd. stanovují detaily zpracování osobních údajů, od kterých se nelze odchýlit, a jejichž zpracování má zřetelný zákonný podklad. Výčet zpracovávaných osobních údajů zaměstnanců, dětí, žáků a studentů na základě veřejnoprávních předpisů včetně určení konkrétních předpisů je již v programu immplementován, uživatelúm tak odpadá značná administrativa, doplní jen údaje o organizačních a technických opatřeních k zabezpečení v míře odpovídající rizikovosti zpracování.
Základní atributy programu - zvládnete to sami:
- implemetovány osobní údaje o dětech žácích nebo studentech, která školy sbírají na základě zákonů
- implemetovány osobní údaje o zaměstnancích, která školy sbírají na základě zákonů
- doplňjete jen konkrétní specifika vaší školy (např. data o fotografiích na webových stránkách apod.)
- analýza současného stavu zpracovávání osobních údajů
- základní organizační a technický opatření
- tisk vnitřního předpisu k ochraně osobních údajů
- další šablony tiskových sestavy ke zpracování na základě souhlasu apod.
- účinný nástroj pro pověřence pro ochranu osobních údajů, zejména jmenovaných z řad zaměstnanců
- aktualizace programu na základě budoucích legislativních změn