Personální kancelář PLATY
1. Přehledné vedení personálních údajů včetně nezbytných dat pro
zařazení zaměstnanců do platových stupňů a tříd nebo interního platového nebo mzdového systému.
2. Sledování platových nebo mzdových postupů zaměstnanců a tisk sestav neomezeného počtu
zaměstnanců.
3. Tisky pracovních smluv a ostatních pracovněprávních dokumentů dle výběru ze
vzorů a šablon jak pro veřejnou správu, tak pro soukromý sektor.
4. Archivace zaměstnanců, kteří rozvázali pracovní poměr, včetně všech smluv a
personálních údajů.
5. Snadný tisk platových nebo mzdových výměrů jak pro
jednotlivce, tak provoz nebo kompletně celou organizaci.
6. Tisky přehledů započtené praxe a dob délky zaměstnání, kontrola pracovních výročí a jubilejí k poskytování odměn dle zákoníku práce, FKSP a sociálních fondů.
7. Generátor sestav - tisk libovolných sestav ze všech údajů v databázi a jejich
export do programu MS Excel.
8. Vzorové sestavy pracovněprávních a jiných personálních dokumentů, včetně
jejich archivace.
9. Informace dle ustanovení § 37 odst. 2) zákoníku práce
o právech a povinnostech vyplývajících z pracovního poměru aj.
10. Automatické aktualizace programu při legislativních změnách -
automat přepočtu a tisku nových platových dekretů, tisk změnových sestav
změn platového nominálu včetně sumářů za oddělení a organizaci.
Program je rozšířen pro používání i v soukromé sféře pro řešení vlastního mzdového systému, stejně tak je mimořádně vhodný i pro soukromé školy a školská zařízení, protože umožňuje snadno kombinovat oba systémy:
- implementovány šablony pracovně právních dokumentů pro soukromý sektor
- implementovány šablony pro mzdové výměry
- připraveny mzdové tabulky pro řešení interního mzdového systému
Stručný průvodce programem
Osobní údaje

Program obsahuje personální údaje zaměstnanců pro sestavení a tisk pracovní smlouvy,
zařazení do platové třídy a platového stupně a další doplňující personální
údaje, včetně uživatelských modifikací.
Údaje jsou rozděleny do čtyř částí.
-
osobní údaje
-
údaje pracovní smlouvy
-
ostatní údaje
-
poznámky
  
Platové zařazení, praxe a vzdělání
seznam zaměstnanců – třídění a vyhledání záznamů a vkládání údajů o platovém
zařazení zaměstnanců
přehled o vzdělání – zadání údajů o dosaženém vzdělání zaměstnance
přehled o praxi – zadání údajů o dobách rozhodných pro zařazení zaměstnance do
platového stupně, tj. o průběhu zaměstnání a náhradních dob

Požadované vzdělání je s výjimkou zaměstnanců, u nichž je tento požadavek
stanovován zaměstnavatelem, doplňováno do osobních údajů zaměstnance
automaticky, a to ve vazbě na platovou třídu
a požadavky uvedené v nařízení vlády.
P ... praxe v oboru požadované práce, plný zápočet
průběhu praxe
J ... jiná praxe, zápočet do výše dvou třetin
0,00-0,66 J (pro X 0,00)
V ... vojenská základní (náhradní) služba
C ... civilní služba
M ... mateřská a další mateřská (rodičovská)
dovolená, péče o dítě
X ... ostatní doby (bez vlivu na praxi) např. doba
nezaměstnanosti, doba péče o dítě přesahující délku mateřské a další mateřské
(rodičovské) dovolené apod.
Program kontroluje, zda v zadaných údajích nedochází k překrývání vkládaných dob
s jinými již vloženými (souběhy), na případné chyby upozorní a nepovolí uložení
kolidujících hodnot.
Program také kontroluje dodržení maximálních zákonných
délek
u tzv. náhradních dob (vojenské a civilní služby, mateřské a další
mateřské dovolené). Z důvodu této kontroly je také u mateřské dovolené
vyžadováno zadání data narození dítěte.
Tlačítko “Kontrola” spouští provádění
procedury, kterými se kontrolují koeficienty u dob s kódem "P" (praxe v oboru
požadované práce) zadaných v okně PRAXE, a to s ohledem na aktuální hodnoty
údajů, které tyto hodnoty ovlivňují (platová třída, datum zařazení do platové
třídy, druh a datum dosaženého vzdělání, typ požadavku na vzdělání, plnění
podmínek odborné způsobilosti a datum dosažení odborné způsobilosti). Zjištěné
chyby jsou programem automaticky odstraňovány, a to včetně aktualizace platového
tarifu (došlo-li
v důsledku změn koeficientů zápočtu u těchto dob ke změně platového stupně).
Správné vyplnění všech údajů hraje klíčovou roli pro bezchybný výpočet délky
praxe, a to v kombinaci s údaji o dosaženém vzdělání umožní zařazení zaměstnance
do patřičného platového stupně. Ten
se zadanou platovou třídou určuje výši platového tarifu zaměstnance.
Sestavy o dosažené praxi
Pro získání celkového přehledu o dosaženém vzdělání a praxi zaměstnanců
organizace jsou k dispozici tři sestavy: Přehled o zápočtu praxe a dosaženém vzdělání zaměstnance Přehled o dosaženém vzdělání (školách) Rekapitulace doby práce, náhradních a jiných dob,
která
obsahuje součty dob vložených v okně PRAXE dle uvedeného členění, a to bez
jejich krácení koeficientem ( 2/3 u výkonu jiné praxe) a bez odpočtu let za
neplnění požadovaného vzdělání. Smyslem této
sestavy je poskytnout údaj o "odpracované" době a o jiných dobách, a to
například pro účely poskytování odměn
u příležitosti pracovního jubilea.
 Tisk je možný jak pro vybrané zaměstnance, tak pro zaměstnance jednoho oddělení,
případně všechny zaměstnance v organizaci
Platové zařazení zaměstnanců
Nabídka umožňuje vkládání částek všech složek platu zaměstnance, tisk platových
výměrů a prohlížení dřívějších hodnot platového zařazení zaměstnanců.

Dojde-li při vyplňování položek ke změně dosavadního zařazení, může se původní
platové zařazení uchovat v archivu. Archiv lze aktivovat kliknutím na tlačítko
“Archiv” (nebo položkou v menu).

Termíny platových postupů v organizaci
je možné zobrazit v sestavě:

Realizace platových postupů a tisku
platových výměrů je realizována automaticky přes funkci "Hromadný přepočet".
Není zapotřebí si zapisovat a pamatovat data platových postupů, stačí 12
x do roka zadat přepočet praxe a program sám vyhodnotí platové postupy
zaměstnanců v příslušném měsíci, zobrazí sestavu s nárokem na platový
postup a v dalším kroku nabídne tisk nových platových výměrů.

Tvorba a tisk platových výměrů v programu je snadnou záležitostí.

Tvorba listin
V programu se z předdefinovaných šablon tvoří různé listiny: pracovní smlouvy,
dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr, rozvázání pracovního poměru
dohodou nebo některou z výpovědí, dohody o zvyšování kvalifikace, dohody o změně
pracovní smlouvy, dohody o hmotné odpovědnosti a mnoho dalších. Šablony jsou
průběžně doplňovány dle požadavků uživatelů.
U každého zaměstnance se přitom archivují vytvořené listiny a v případě potřeby
je s nimi možno opakovaně pracovat (upravovat je, tisknout apod.).

Program spolupracuje s běžnými textovými editory. Do předdefinovaných šablon lze
zanést vlastní představy o vzhledu vytvářených listin. Listiny tak mohou
obsahovat loga organizací, vodoznaky, případně jiné grafické prvky, které
podporuje textový editor uživatele.
Tiskové sestavy
V menu je k dispozici několik připravených sestav, které lze po
prohlédnutí v okně náhledu vytisknout na tiskárně.

Generátor sestav
Pokud uživatelů nedostačují předdefinované sestavy
stává se neocenitelným pomocníkem v programu generátor sestav, který
umožňuje uživateli tvorbu vlastních sestav z databáze údajů zaměstnanců.

V sestavách je podporován export do tabulkového procesoru MS Excel. Uživateli se tak otevírají neomezené možnosti práce s uloženými daty.
Tato prezentace je jen nástinem několika
základních funkčností programu Personální kancelář - Platy.
Hlavní devizou
programu je kontrola uživatele při tvorbě platového zařazení zaměstnance
ve veřejných službách a správě a jednoduchá automatická realizace
legislativních změn.
Pro soukromý kromý sektor i veřejnou správu program stanoví pevné základy platových a mzdových systémů, které samy o sobě podporují rovný přístup k zaměstnancům v organizaci.
Pokud si program potřebujete ještě dále prověřit, objednejte si demoverzi zdarma
|