Personální kancelář PLATY
 

Stručný průvodce programem
1. Přehledné vedení personálních údajů organizací, včetně nezbytných dat pro zařazení zaměstnanců do platových stupňů a tříd.
2. Sledování platových postupů zaměstnanců a tisk sestav neomezeného počtu zaměstnanců.
3. Tisky pracovních smluv a ostatních pracovněprávních dokumentů dle výběru ze vzorů a šablon.
4. Archivace zaměstnanců, kteří rozvázali pracovní poměr, včetně všech smluv a personálních údajů.



 

5. Snadný tisk platových dekretů pro jednotlivce, provoz i organizaci.
6. Tisky přehledů započtené praxe a dob délky zaměstnání.
7. Pohotový tisk nových platových dekretů - hromadný při změně platových tabulek
8. Generátor sestav - tisk libovolných sestav ze všech údajů v databázi a jejich export do programu MS Excel.
9. Vzorové sestavy pracovněprávních a jiných personálních dokumentů, včetně jejich archivace.
10. Informace dle ustanovení § 37 odstavce 2 nového zákoníku práce o právech a povinnostech vyplývajících z pracovního poměru aj.
 

Osobní údaje
 


 

Důležité personální údaje zaměstnanců pro sestavení a tisk pracovní smlouvy, zařazení do platové třídy a platového stupně a další doplňující personální údaje, včetně uživatelských modifikací.
Údaje jsou rozděleny do tří částí.

Platové zařazení, praxe a vzdělání

seznam zaměstnanců – třídění a vyhledání záznamů a vkládání údajů o platovém zařazení zaměstnanců
přehled o vzdělání – zadání údajů o dosaženém vzdělání zaměstnance
přehled o praxi – zadání údajů o dobách rozhodných pro zařazení zaměstnance do platového stupně, tj. o průběhu zaměstnání a náhradních dob



Požadované vzdělání je s výjimkou zaměstnanců, u nichž je tento požadavek stanovován zaměstnavatelem, doplňováno do osobních údajů zaměstnance automaticky, a to ve vazbě na platovou třídu a požadavky uvedené v nařízení vlády.

P ... praxe v oboru požadované práce, plný zápočet průběhu praxe
J ... jiná praxe, zápočet do výše dvou třetin 0,00-0,66 J (pro X 0,00)
V ... vojenská základní (náhradní) služba
C ... civilní služba
M ... mateřská a další mateřská (rodičovská) dovolená, péče o dítě
X ... ostatní doby (bez vlivu na praxi) např. doba nezaměstnanosti, doba péče o dítě přesahující délku mateřské a další mateřské (rodičovské) dovolené apod.

Program kontroluje, zda v zadaných údajích nedochází k překrývání vkládaných dob s jinými již vloženými (souběhy), na případné chyby upozorní a nepovolí uložení kolidujících hodnot.
Program také kontroluje dodržení maximálních zákonných délek
u tzv. náhradních dob (vojenské a civilní služby, mateřské a další mateřské dovolené). Z důvodu této kontroly je také u mateřské dovolené vyžadováno zadání data narození dítěte.
 

Tlačítko “Kontrola” spouští provádění procedury, kterými se kontrolují koeficienty u dob s kódem "P" (praxe v oboru požadované práce) zadaných v okně PRAXE, a to s ohledem na aktuální hodnoty údajů, které tyto hodnoty ovlivňují (platová třída, datum zařazení do platové třídy, druh a datum dosaženého vzdělání, typ požadavku na vzdělání, plnění podmínek odborné způsobilosti a datum dosažení odborné způsobilosti). Zjištěné chyby jsou programem automaticky odstraňovány, a to včetně aktualizace platového tarifu (došlo-li v důsledku změn koeficientů zápočtu u těchto dob ke změně platového stupně).

Správné vyplnění všech údajů hraje klíčovou roli pro bezchybný výpočet délky praxe, a to v kombinaci s údaji o dosaženém vzdělání umožní zařazení zaměstnance do patřičného platového stupně. Ten se zadanou platovou třídou určuje výši platového tarifu zaměstnance.
 

Sestavy o dosažené praxi

Pro získání celkového přehledu o dosaženém vzdělání a praxi zaměstnanců organizace jsou k dispozici tři sestavy:
 Přehled o zápočtu praxe a dosaženém vzdělání zaměstnance
 Přehled o dosaženém vzdělání (školách)
 Rekapitulace doby práce, náhradních a jiných dob, která  obsahuje součty dob vložených v okně PRAXE dle uvedeného členění, a to bez jejich krácení koeficientem ( 2/3 u výkonu jiné praxe) a bez odpočtu let za neplnění požadovaného vzdělání.  Smyslem této sestavy je poskytnout údaj o "odpracované" době a o jiných dobách, a to například pro účely poskytování odměn u příležitosti pracovního jubilea.



Tisk je možný jak pro vybrané zaměstnance, tak pro zaměstnance jednoho oddělení, případně všechny zaměstnance v organizaci
 

Platové zařazení zaměstnanců
Nabídka umožňuje vkládání částek všech složek platu zaměstnance, tisk platových výměrů a prohlížení dřívějších hodnot platového zařazení zaměstnanců.




Dojde-li při vyplňování položek ke změně dosavadního zařazení, může se původní platové zařazení uchovat v archivu. Archiv lze aktivovat kliknutím na tlačítko “Archiv” (nebo položkou v menu).


Nabídka "Hromadný přepočet" slouží k průběžné aktualizaci údaje o délce započitatelné praxe u všech zaměstnanců.




Dojde-li tím u některých zaměstnanců ke změně platového stupně
(tj. vznikne-li někomu nárok na postup do vyššího platového stupně), je uživatel na tuto skutečnost upozorněn hlášením a zobrazením seznamu těchto zaměstnanců (tuto "Sestavu zaměstnanců s nárokem na platový postup" lze vytisknout).



Dále je nabízena možnost provedení automatické změny platového zařazení těchto zaměstnanců (tj. změny platového stupně, částky platového tarifu a data platnosti aktuálního platového zařazení s archivací údajů o dosavadním zařazení), a to včetně tisku platových výměrů.


Tvorba listin
V programu se z předdefinovaných šablon tvoří různé listiny: pracovní smlouvy, dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr, rozvázání pracovního poměru dohodou nebo některou z výpovědí, dohody o zvyšování kvalifikace, dohody o změně pracovní smlouvy, dohody o hmotné odpovědnosti a mnoho dalších. Šablony jsou průběžně doplňovány dle požadavků uživatelů.
U každého zaměstnance se přitom archivují vytvořené listiny a v případě potřeby je s nimi možno opakovaně pracovat (upravovat je, tisknout apod.).




Program spolupracuje s běžnými textovými editory. Do předdefinovaných šablon lze zanést vlastní představy o vzhledu vytvářených listin. Listiny tak mohou obsahovat loga organizací, vodoznaky, případně jiné grafické prvky, které podporuje textový editor uživatele.

Před tiskem platového výměru lze do jeho textu doplnit další ustanovení, a to výběrem jedné z variant doplňkových textů platových výměrů - obsah doplňkových textů může uživatel sám v této části programu formulovat.




Kliknutím na tlačítko “Tarif” (nebo položku v menu) proběhne kontrola výše tarifu a zvýšení tarifu podle aktuálních hodnot v tarifní tabulce a procenta zvýšení tarifu platného pro daného zaměstnance.

Tiskové sestavy
V menu je k dispozici několik připravených sestav, které lze po prohlédnutí v okně náhledu vytisknout na tiskárně.
 






Sestavy se generují pro aktuálního zaměstnance nebo po jednotlivých úsecích nebo také pro všechny zaměstnance v organizaci.
 

Generátor sestav
Neocenitelným pomocníkem v programu je generátor sestav, který umožňuje uživateli tvorbu vlastních sestav z databáze údajů zaměstnanců.


 

V sestavách je podporován export do tabulkového procesoru MS Excel. Uživateli se tak otevírají neomezené možnosti práce s uloženými daty.