Personální kancelář PLATY
Stručný průvodce programem
1. Přehledné vedení personálních údajů organizací, včetně nezbytných dat pro
zařazení zaměstnanců do platových stupňů a tříd.
2. Sledování platových postupů zaměstnanců a tisk sestav neomezeného počtu
zaměstnanců.
3. Tisky pracovních smluv a ostatních pracovněprávních dokumentů dle výběru ze
vzorů a šablon.
4. Archivace zaměstnanců, kteří rozvázali pracovní poměr, včetně všech smluv a
personálních údajů.
5. Snadný tisk platových dekretů pro
jednotlivce, provoz i organizaci.
6. Tisky přehledů započtené praxe a dob délky zaměstnání.
7. Pohotový tisk nových platových dekretů - hromadný při změně platových tabulek
8. Generátor sestav - tisk libovolných sestav ze všech údajů v databázi a jejich
export do programu MS Excel.
9. Vzorové sestavy pracovněprávních a jiných personálních dokumentů, včetně
jejich archivace.
10. Informace dle ustanovení § 37 odstavce 2 nového zákoníku práce
o právech a povinnostech vyplývajících z pracovního poměru aj.
Osobní údaje
Důležité personální údaje zaměstnanců pro sestavení a tisk pracovní smlouvy,
zařazení do platové třídy a platového stupně a další doplňující personální
údaje, včetně uživatelských modifikací.
Údaje jsou rozděleny do tří částí.
osobní údaje
údaje pracovní smlouvy
ostatní údaje
Platové zařazení, praxe a vzdělání
seznam zaměstnanců – třídění a vyhledání záznamů a vkládání údajů o platovém
zařazení zaměstnanců
přehled o vzdělání – zadání údajů o dosaženém vzdělání zaměstnance
přehled o praxi – zadání údajů o dobách rozhodných pro zařazení zaměstnance do
platového stupně, tj. o průběhu zaměstnání a náhradních dob
Požadované vzdělání je s výjimkou zaměstnanců, u nichž je tento požadavek
stanovován zaměstnavatelem, doplňováno do osobních údajů zaměstnance
automaticky, a to ve vazbě na platovou třídu
a požadavky uvedené v nařízení vlády.
P ... praxe v oboru požadované práce, plný zápočet
průběhu praxe
J ... jiná praxe, zápočet do výše dvou třetin
0,00-0,66 J (pro X 0,00)
V ... vojenská základní (náhradní) služba
C ... civilní služba
M ... mateřská a další mateřská (rodičovská)
dovolená, péče o dítě
X ... ostatní doby (bez vlivu na praxi) např. doba
nezaměstnanosti, doba péče o dítě přesahující délku mateřské a další mateřské
(rodičovské) dovolené apod.
Program kontroluje, zda v zadaných údajích nedochází k překrývání vkládaných dob
s jinými již vloženými (souběhy), na případné chyby upozorní a nepovolí uložení
kolidujících hodnot.
Program také kontroluje dodržení maximálních zákonných
délek
u tzv. náhradních dob (vojenské a civilní služby, mateřské a další
mateřské dovolené). Z důvodu této kontroly je také u mateřské dovolené
vyžadováno zadání data narození dítěte.
Tlačítko “Kontrola” spouští provádění
procedury, kterými se kontrolují koeficienty u dob s kódem "P" (praxe v oboru
požadované práce) zadaných v okně PRAXE, a to s ohledem na aktuální hodnoty
údajů, které tyto hodnoty ovlivňují (platová třída, datum zařazení do platové
třídy, druh a datum dosaženého vzdělání, typ požadavku na vzdělání, plnění
podmínek odborné způsobilosti a datum dosažení odborné způsobilosti). Zjištěné
chyby jsou programem automaticky odstraňovány, a to včetně aktualizace platového
tarifu (došlo-li
v důsledku změn koeficientů zápočtu u těchto dob ke změně platového stupně).
Správné vyplnění všech údajů hraje klíčovou roli pro bezchybný výpočet délky
praxe, a to v kombinaci s údaji o dosaženém vzdělání umožní zařazení zaměstnance
do patřičného platového stupně. Ten
se zadanou platovou třídou určuje výši platového tarifu zaměstnance.
Sestavy o dosažené praxi
Pro získání celkového přehledu o dosaženém vzdělání a praxi zaměstnanců
organizace jsou k dispozici tři sestavy:
Přehled o zápočtu praxe a dosaženém vzdělání zaměstnance
Přehled o dosaženém vzdělání (školách)
Rekapitulace doby práce, náhradních a jiných dob,
která
obsahuje součty dob vložených v okně PRAXE dle uvedeného členění, a to bez
jejich krácení koeficientem ( 2/3 u výkonu jiné praxe) a bez odpočtu let za
neplnění požadovaného vzdělání. Smyslem této
sestavy je poskytnout údaj o "odpracované" době a o jiných dobách, a to
například pro účely poskytování odměn
u příležitosti pracovního jubilea.
Tisk je možný jak pro vybrané zaměstnance, tak pro zaměstnance jednoho oddělení,
případně všechny zaměstnance v organizaci
Platové zařazení zaměstnanců
Nabídka umožňuje vkládání částek všech složek platu zaměstnance, tisk platových
výměrů a prohlížení dřívějších hodnot platového zařazení zaměstnanců.
Dojde-li při vyplňování položek ke změně dosavadního zařazení, může se původní
platové zařazení uchovat v archivu. Archiv lze aktivovat kliknutím na tlačítko
“Archiv” (nebo položkou v menu).
Nabídka "Hromadný přepočet" slouží k průběžné aktualizaci údaje o délce
započitatelné praxe u všech zaměstnanců.
Dojde-li tím u některých zaměstnanců ke změně platového stupně
(tj. vznikne-li někomu nárok na postup do vyššího platového stupně), je uživatel
na tuto skutečnost upozorněn hlášením a zobrazením seznamu těchto zaměstnanců
(tuto "Sestavu zaměstnanců s nárokem na platový postup" lze vytisknout).
Dále je nabízena možnost provedení automatické změny platového zařazení těchto
zaměstnanců (tj. změny platového stupně, částky platového tarifu a data
platnosti aktuálního platového zařazení s archivací údajů o dosavadním
zařazení), a to včetně tisku platových výměrů.
Tvorba listin
V programu se z předdefinovaných šablon tvoří různé listiny: pracovní smlouvy,
dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr, rozvázání pracovního poměru
dohodou nebo některou z výpovědí, dohody o zvyšování kvalifikace, dohody o změně
pracovní smlouvy, dohody o hmotné odpovědnosti a mnoho dalších. Šablony jsou
průběžně doplňovány dle požadavků uživatelů.
U každého zaměstnance se přitom archivují vytvořené listiny a v případě potřeby
je s nimi možno opakovaně pracovat (upravovat je, tisknout apod.).
Program spolupracuje s běžnými textovými editory. Do předdefinovaných šablon lze
zanést vlastní představy o vzhledu vytvářených listin. Listiny tak mohou
obsahovat loga organizací, vodoznaky, případně jiné grafické prvky, které
podporuje textový editor uživatele.
Před tiskem platového výměru lze do jeho textu doplnit další ustanovení, a to
výběrem jedné z variant doplňkových textů platových výměrů - obsah doplňkových
textů může uživatel sám v této části programu formulovat.
Kliknutím na tlačítko “Tarif” (nebo položku v menu) proběhne kontrola výše
tarifu a zvýšení tarifu podle aktuálních hodnot v tarifní tabulce a procenta
zvýšení tarifu platného pro daného zaměstnance.
Tiskové sestavy
V menu je k dispozici několik připravených sestav, které lze po
prohlédnutí v okně náhledu vytisknout na tiskárně.
Sestavy se generují pro aktuálního zaměstnance nebo po jednotlivých úsecích nebo
také pro všechny zaměstnance v organizaci.
Generátor sestav
Neocenitelným pomocníkem v programu je generátor sestav, který
umožňuje uživateli tvorbu vlastních sestav z databáze údajů zaměstnanců.
V sestavách je podporován export do tabulkového procesoru MS Excel. Uživateli se tak otevírají neomezené možnosti práce s uloženými daty.